יותר ויותר אנשים המאמצים אורח חיים בריא יותר, ומחפשים פתרונות טבעיים יותר לשמירה על גופם. אסטקסנטין יכול להיות התשובה. לאסטקסנטין השפעה רפואית רחבה יותר על הגוף בהשוואה לרוב נוגדי החמצון, תוך ביטול מנגנונים בעייתיים וחיזוק תפקוד האיברים השונים בגוף.

מה זה אסטקסנטין?

אסטקסנטין הוא פיגמנט טבעי בצבע אדום עז השייך למשפחת הקרוטנואידים ומסווג כקסנטופיל. מולקולת האסטקסנטין מורכבת משתי טבעות היונון (IONONE) הממוקמות בקצוות המולקולה, כאשר על כל אחת מהן ישנה קבוצת הידרוקסיל (OH) וקטון (C = O). המבנה המולקולרי שלו מעניק לו תכונות ייחודיות ביניהן התגובה נוגדת החמצון הגבוהה שלו. לאסטקסנטין יש את היכולת הייחודית לדכא רדיקלים חופשיים וצורני חמצן פעילים ולעכב חמצון שומנים. האסטקסנטין הטבעי נחשב ל”נוגד החמצון הטבעי החזק ביותר בעולם”. הוא נחשב לנוגד חמצון חזק יותר מוויטמין C , וויטמין E ובתא קרוטן.

ניתן למצוא אסטקסנטין בצמחים, בעלי חיים, פטריות וחיידקים. הוא נפוץ בעיקר באצות ובפיטופלנקטון. המיקרו-אצה ,Haematococcus pluvialis הגדלה במים מתוקים, ידוע כמקור העשיר והעיקרי לאסטקסנטין טבעי ומהווה בסיס מרכזי לייצור אסטקסנטין מסחרי. תהליך ייצור אסטקסנטין מתרחש באופן טבעי כמנגנון הגנה של האצה מפני תנאי סביבה קשים.

מהם המאפיינים של נוגד החמצון החזק הטבע?

המאפיינים הבאים ותכונות אחרות מצטרפים יחד והופכים את אסטקסנטין לנוגד החמצון החזק ביותר:

1. נמצא כי האסטקסנטין עובר את מחסום כלי הדם ברשתית ובמוח ובכך מקנה הגנה נוגדת חמצון ואנטי דלקתית לעיניים ולמוח.

2. אסטקסנטין עובד ביעילות בהגנה על מערכת העצבים ובכך מסייע במניעת מגוון מחלות הקשורות במוח כמו דמנציה ואמנזיה הקשורה לגיל.

3. התנועה היעילה שלו בגוף מקנה הגנה נוגדת חמצון ואנטי דלקתית, פעילה ברמה גבוה, לכל האיברים בגוף ולעור.

4 . אסטקסנטין מתחבר לממברנות התא ומרחיב את קרומי התא הדו שכבתי השומני, היכן שרדיקלים חופשיים תוקפים תחילה ובכך מעכב את הרס חומצות השומן והחלבונים.

5. אסטקסנטין נקשור לרקמת שריר.

6. עובד כנוגד חמצון סופר עוצמתי ומחסל במהירות רדיקלים חופשיים ומנטרל חמצן בודד.

סגולות האסטקסנטין

עבור בני אדם, אסטקסנטין הוא אחד מנוגדי החמצון הטבעיים החזקים ביותר הידועים, עם יתרונות בריאותיים רבים הנתמכים על ידי מחקר מדעי נרחב, הכולל ניסויים קליניים.

אסטקסנטין הוכח כמפחית את הסיכונים למחלות כרוניות מסוימות הקשורות בעקה חיצונית, תומך בפעילות בריאה של הלב וכלי הדם, משפר את כוח השרירים, הסיבולת ושומר על בריאות המפרקים, מונע הזדקנות מוקדמת של העור. בנוסף לכך, אסטקסנטין מגן על הגוף בתנאי לחץ ויש לו השפעות אנטי דלקתיות ומעוררות חיסון.

הוכח כי אסטקסנטין חוצה את מחסומי כלי הדם של המוח והרשתית, ובכך יכול להשפיע לטובה על הפרעות הקשורות במערכת העין, המוח ומערכת העצבים המרכזית. בעשורים האחרונים, אסטקסנטין צובר תאוצה בתעשיות שונות כגון תוספי מזון, קוסמטיקה, מזון טבעי, ומזון לבעלי חיים. אף כל פי כן, קיים פוטנציאל גדול שעדיין לא נוצל לשילוב של אסטקסנטין במגוון רחב של מוצרים שונים. 

בעשורים האחרונים, אסטקסנטין תופס תפקיד חשוב ביישומים שונים כגון : תוספי תזונה, הקוסמטיקה, מזון טבעי ותזונת בעלי החיים. עם זאת, יש פוטנציאל עצום לשימושים של אסטקסנטין שטרם נוצל, וניתן להרחיב אותו ולהעמיק אותו.

בפיורמג’יק, אנחנו מאמינים בהפצה של הקסם של אסטקסנטין לכל האנשים שמחפשים חיים בריאים יותר. אנו עושים זאת באמצעות פיתוח וייצור מוצרים טבעיים המבוססים על אסטקסנטין, במגוון רחב של אפליקציות.


כל המידע הרפואי/שאינו רפואי, לרבות מידע אודות שיטות והמלצות טיפול/מידע תרופתי/גופים מקצועיים/גורמי טיפול, שמופיע באתר, מובא כמידע כללי ואין לראות בו בשום אופן תחליף לייעוץ/טיפול רפואי פרטני על ידי גורם רפואי מוסמך או המלצה על גורם רפואי/גוף רפואי או טיפולי כלשהו, פרטי או מוסדי. האתר נועד לרכז מידע כללי ואין להסתמך על המידע שבו בנפרד ו/או בניגוד ו/או כתחליף לייעוץ רפואי מותאם. כל מידע שמוצג באתר נאסף ו/או נוצר לפי מיטב ידיעת בעלי האתר ומתוך כוונה להנגישו לציבור המעוניין. על כן, יתכן שהמידע יכיל טעויות ו/או אי-דיוקים ו/או שגיאות. כל העושה שימוש ו/או מסתמך על המידע שבאתר עושה זאת על דעתו ואחריותו בלבד. התוכן והמידע שמופיעים באתר אינם מהווים מידע רשמי של משרד הבריאות ו/או בתי החולים ו/או קופות החולים בישראל ו/או הגורמים המבטחים, והוא אינו מופעל בחסות מי מהגורמים הללו. בכל מקרה של סתירה בין המידע המופיע באתר לבין מידע שמופיע באתרים ו/או פרסומים רשמיים של מי מהגופים הללו, יש להסתמך על המידע שבאתרי ו/או פרסומי ספקי השירותים הרפואיים.


הצטרפו אלינו

וקבלו קופון הנחה של 
10%
לקניה הראשונה!

דילוג לתוכן