קוסמטיקה טבעית הינה טרנד עולמי המשנה את תעשיית בריאות העור והקוסמטיקה. בעוד שהאסוציאציה הראשונה שעולה לנו בראש כאשר אנחנו חושבים על קוסמטיקה הינה המונח “יופי”, מספר הולך וגדל של צרכנים מצפים למצוא תכונות נוספות לגבי המוצרים. כגון ייצור בר-קיימא ידידותי לסביבה. בנוסף לאחריות ואתיקה.  מוצרי קוסמטיקה טבעיים מייצגים ערכים אלה בצורה אותנטית מאחר והם חלק מערכי הליבה והמחויבות של חברת פיורמג’יק.

3 סיבות עיקריות מדוע נכון לעבור לקוסמטיקה טבעית
3 סיבות עיקריות מדוע נכון לעבור לקוסמטיקה טבעית
  1. טיפול טבעי לגוף שלך – מוצרי קוסמטיקה קונבנציונליים מכילים לרוב אחוז גבוה של מרכיבים מבוססי נפט, ויכולים לכלול חומרים כמו פתלטים, אוקסיבנזון או פארבנים. על אף שהוסדר לשימוש בטוח בקוסמטיקה, השימוש במרכיבים המבוססים על נפט אינו עולה בקנה אחד עם הרעיון של מוצרי קוסמטיקה טבעיים שהרכבם אמור להיות עשוי בעיקר ממינרלים, תמציות צמחים טבעיות, מוצרים ממיקרואורגניזמים או אצות. המאפיינים של תערובות מורכבות אלו, כגון אלו מתמציות צמחים ושמנים, עוזרות באופן טבעי להגן, להזין ולהזין את העור.

    בנוסף, העובדה שניתן למצוא רכיבים ברי קיימא, טבעיים ומתכלים בקוסמטיקה עוזרת גם להרגיע את הצרכנים לגבי האותנטיות, המקור והאיכות של מוצרים אלו. מלבד מתן הגנה וטיפוח טבעיים לעור שלנו, מוצרי קוסמטיקה טבעיים עוזרים לנו גם לשמור על רווחתנו. ייצוג הטבע שלהם באמצעות ניחוחות טבעיים ומרקמים עדינים גורם לנו להרגיש קרובים יותר אליו ומעיר את החושים שלנו. אכן, שמנים אתריים טבעיים רבים מצמחים כגון לבנדר, ורד או מנטה משמשים בארומתרפיה מכיוון שהם עוזרים להפעיל, להרגיע ולהרגיע את גופנו. קוסמטיקה טבעית היא לא רק מוצרי יופי, אלא בילוי של הטבע בהרמוניה מושלמת עם גופנו ועולמנו.

    כיצד לזהות מוצרי קוסמטיקה טבעיים? בעוד שמוצרי קוסמטיקה רבים טוענים שהם “טבעיים” לא כולם מספקים ערבויות ניתנות לאימות לאיכויות אלו. בדיקת הרכיבים (רשימת ה-INCI) על האריזה עשויה לסייע לצרכנים להעריך את מידת הדיוק של טענות כאלה, הבטחת צרכנים המבוססת על קריטריונים הניתנים לאימות נתמכת בסטנדרטים מקצועיים מציעה לצרכנים נקודת התייחסות לזיהוי קל של מוצרי קוסמטיקה טבעיים העומדים בקריטריונים קפדניים וניתנים לאימות. כמובן שרישיון מטעם משרד הבריאות לתמרוק מעניק מעגל נוסף של הגנה באשר לאיכות המוצר
  1. גישה בת קיימא וידידותית יותר לסביבה – מרכיבים רבים המבוססים על נפט המשמשים לעתים קרובות בקוסמטיקה קונבנציונלית דורשים כרייה נרחבת, שכן מדובר בנפט, אלומיניום או עופרת, המסכנים קרקעות ומהווים איום על בתי הגידול של חיות הבר. בניגוד לחומרים פטרוכימיים, חומרי גלם טבעיים מגיעים בעיקר מגידול חקלאי בדגש על פרחים, צמחים ואצות. השימוש במגוון מגוון של חומרי גלם טבעיים מייצר הגנה על המגוון הביולוגי של בתי הגידול של חיות הבר. הבטחה לייצור בר קיימא משמר גידול של מיני צמחים ופרחים שונים. אחד מהערכים של קוסמטיקה טבעית שהם חייבים לחיות בהרמוניה עם הטבע, כולל ההשפעה של חומרי גלם וחומרי אריזה. מותגי יופי טבעיים רבים הולכים צעד קדימה בפיתוח פורמטים חדשניים שתורמים להפחתה דרסטית של האריזות במוצרים שלהם. לדוגמא שמפו מוצק או אריזות גדולות המאפשרות מילוי מחדש, שיטה זו מאפשרת לצרכנים לעשות שימוש חוזר באריזת המוצרים, וזאת כדי לענות על הדרישה של הצרכנים למוצרים ברי קיימא בהתאם לעקרונות הכלכלה המעגלית.  ההשפעה הסביבתית של מוצרי קוסמטיקה בשלב שלאחר הצריכה שלהם היא גם היבט מרכזי עבור צרכנים רבים. באופן מסורתי, מוצרי קוסמטיקה קונבנציונליים רבים (במיוחד חומרי ניקוי ומשחות שיניים) כוללים מיקרו-חרוזים, חלקיקי פלסטיק מוצקים קטנים שאינם מתכלים, אשר לרוב מגיעים לאוקיינוסים ואגמים, מהווים איום פוטנציאלי על החיים במים. מוצרי קוסמטיקה טבעיים שלנו אינם מכילים מיקרו-פלסטיק.
  2. הרבה יותר מסתם קוסמטיקה (הממד האתי והחברתי) – מותגי קוסמטיקה טבעית כמונו הם לרוב ארגונים קטנים ובינוניים (SMEs) שייצורם מתבצע לרוב ברמה מקומית, אזורית או ארצית. ייצור מקומי תורם לרשתות אספקה קצרות יותר ולכן גם ירוקות יותר ובהתאמה גם תדמית ירוקה ואותנטית יותר של המותג.  לגבי המקורות של המרכיבים, שותפויות בין מותגי קוסמטיקה טבעית וחקלאות מקומיות מייצרות קשר עם הקהילה ותומכים בפיתוח חברתי וכלכלי תוך הבטחה כי המקור למשאבי הטבע מאצות, צמחים ופרחים מסוימים נעשה בצורה אתית וברת קיימא. חברת פיורמג’יק הקימה חוות גידול אצות ובאופן זה שולטת בתהליך והעיבוד במטרה לקבל חומר גלם איכותי ובמחיר שמאפשר שימוש במוצרי יום יום.
  3. צצליצים לכם להתנסות בסדרת מוצרי אסטאין המועשרים באסטקסנטין טבעי.

כל המידע הרפואי/שאינו רפואי, לרבות מידע אודות שיטות והמלצות טיפול/מידע תרופתי/גופים מקצועיים/גורמי טיפול, שמופיע באתר, מובא כמידע כללי ואין לראות בו בשום אופן תחליף לייעוץ/טיפול רפואי פרטני על ידי גורם רפואי מוסמך או המלצה על גורם רפואי/גוף רפואי או טיפולי כלשהו, פרטי או מוסדי. האתר נועד לרכז מידע כללי ואין להסתמך על המידע שבו בנפרד ו/או בניגוד ו/או כתחליף לייעוץ רפואי מותאם. כל מידע שמוצג באתר נאסף ו/או נוצר לפי מיטב ידיעת בעלי האתר ומתוך כוונה להנגישו לציבור המעוניין. על כן, יתכן שהמידע יכיל טעויות ו/או אי-דיוקים ו/או שגיאות. כל העושה שימוש ו/או מסתמך על המידע שבאתר עושה זאת על דעתו ואחריותו בלבד.  התוכן והמידע שמופיעים באתר אינם מהווים מידע רשמי של משרד הבריאות ו/או בתי החולים ו/או קופות החולים בישראל ו/או הגורמים המבטחים, והוא אינו מופעל בחסות מי מהגורמים הללו. בכל מקרה של סתירה בין המידע המופיע באתר לבין מידע שמופיע באתרים ו/או פרסומים רשמיים של מי מהגופים הללו, יש להסתמך על המידע שבאתרי ו/או פרסומי ספקי השירותים הרפואיים.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אלינו

וקבלו קופון הנחה של 
10%
לקניה הראשונה!

דילוג לתוכן