מבוא

טיפוח העור הוא עדות לאמירה “דיוק הוא המפתח”. עם מגוון מוצרים העומד לרשותנו, הבנת המדע מאחורי קרמי הלחות והסרומים היא חיונית להתאמת משטר שיענה על צרכי העור האישיים. מאמר זה מתעמק בנבכי הניסוחים הללו, ומנחה אותך בתהליך בחירה מושכל.

מדע ההידרציה: הסבר על חומרי לחות

קרם-פנים אסטקסנטין

קרם פנים

קרמי לחות הוכרזו זה מכבר כאבן היסוד של טיפוח העור, שנועדו לחזק את המחסום הטבעי של העור, לשפר את הלחות ולהקנות מרקם גמיש. מחקר מדעי מדגיש את יעילותם, ומגלה שמרכיבים כמו גליצרין, חומצה היאלורונית וסרמידים לא רק משמרים לחות אלא גם משפרים את הביטחון החברתי והרווחה הפסיכולוגית על ידי קידום עור פנים צעיר וזוהר.

קרמי הלחות לפנים עשויים בפורמולה עבה יותר, היוצרת סוג של מחסום פיזי האוטם את הלחות תוך מניעת התייבשות העור. קרמי לחות יכולים גם לחזק את שכבת הקרנית של העור, או את השכבה החיצונית, כדי לעזור לשמור על הלחות. לפעמים, מרכיבים אנטי אייג’ינג משולבים בקרם לחות, מה שמעניק להם יתרונות כפולים.

קרמי לחות עשויים גם עם מרכיבים שאתה עשוי לראות לעתים קרובות בסרום, כולל ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, כמו גם גורמי לחות כמו אלוורה וחומצה היאלורונית. קרמי לחות מועילים במיוחד לבעלי סוג עור יבש, או לאלו הנמצאים באקלים יבש וצחיח יותר. קרמי לחות מועילים במיוחד לאנשים שחיים באקלים הקשור למזג אוויר קר, מכיוון שיש לך סיכוי גבוה יותר לעור יבש אם זה המקרה.

סרום

סרומים מנוסחים ככלי מרוכז של חומרים פעילים, מתוכננים לחדור לשכבות העמוקות יותר של העור. פורמולציות המבוססות על שמן מאפשרות לספק מינונים חזקים של נוגדי חמצון, ויטמינים וחומרים פעילים אחרים המכוונים לדאגות ספציפיות כמו הזדקנות, היפרפיגמנטציה ואי-סדירות במרקםפורמולציות.

בדרך כלל תמצאו סרום פנים המכילים את המרכיבים הבאים:

  • רטינול, שהוא מרכיב פופולרי ומאוד נחקר בעור. כנגזרת של ויטמין A, רטינול ידוע כמקדם ייצור קולגן ואלסטין בתאים, מה שמחזק את המוצקות והגמישות של העור שלך
    חומצה לקטית, המסייעת בהפחתת היפרפיגמנטציה בעור.

  • נוגדי חמצון, המונעים רדיקלים חופשיים. ידוע כי רדיקלים חופשיים פוגעים באופן פסיבי בתאי העור ומפחיתים את תכונות ההתחדשות שלהם.

  • חומצה היאלורונית, שהיא חומר לחות פנטסטי הידוע באיטום הלחות תוך מניעת התייבשות תאי העור שלך.

  • ניאצינמיד, שהיא תרכובת הידועה כמסייעת בהפחתת מראה הנקבוביות, מה שהופך אותו למרכיב פופולרי במיוחד עבור בעלי נקבוביות גדולות יותר.

  • חומצה גליקולית, המועילה להגברת הזוהר הטבעי שלך תוך מאבק בהיפרפיגמנטציה.

  • אסטקסנטין, אנטי אוקסידנט  הידוע כמעודד ייצור של קולגן, שהוא תרכובת מפתח בעור, המסייע לתאים שלך להתחדש בקצב מהיר יותר תוך איתות לתאים חדשים להחליף את אלה שמתים על פני העור

מתי להשתמש

ההחלטה בין קרם לחות לסרום תלויה בהבנת סוג העור והתוצאה הרצויה. בעלי עור שמן עשויים להפיק תועלת מתכשירי לחות נטולי שומן השומרים על שיווי משקל בייצור החלב. לעומת זאת, אנשים עם עור יבש או בוגר עשויים למצוא נחמה בסרום העשיר בחומצה היאלורונית או רטינול, המתמקדים ביובש וסימני הזדקנות בדיוק.

סרומים הם בדרך כלל קלים ודקים יותר, בעוד שלקרמי לחות יש מרקם סמיך וקרם יותר. אבל במה היתרונות שלהם שונים זה מזה?

סרומים מועילים לעור על ידי צלילה עמוק לתוך שכבות העור הפנימיות, שם הם מספקים חומרים פעילים שנועדו למקד בעיות מסוימות. תכשירי לחות, לעומת זאת, מסייעים בחיזוק שכבת העור החיצונית תוך מתן לחות. הוצע גם שלקרמי לחות יש מולקולות גדולות יותר מאשר לסרום, מה שמצביע על כך שקרם לחות לא יחדור לעומק העור כמו לסרום.

הסינרגיה בין קרם פנים וסרום

למרות שהם מובחנים במטרתם, קרמי הלחות והסרומים אינם סותרים זה את זה. גישת שכבות מניבה לעיתים קרובות תוצאות מיטביות, כאשר סרומים פועלים כטיפולים ממוקדים ואחריהם קרמי לחות האוטמים את היתרונות תוך הגנה מפני גורמי לחץ סביבתיים

מסקנה: טיפוח עור צריך להיות מותאם אישית לתוצאות אופטימליות

טיפוח עור צריך להיות מותאם אישית לצורך קבלת תוצאות אופטימליות, הבחירה בין קרם לחות לסרום אינה דיכוטומיה אלא תערובת הרמונית המותאמת לצרכים האישיים. הבנת המאפיינים והיתרונות הייחודיים של כל אחד מהם יכולה להוביל לשגרת טיפוח עור מותאמת אישית המקדמת עור בריא וזוהר.

אזהרה: המידע המופיע בדף זה נועד למטרות מידע כלליות בלבד ואין לראות בו כתחליף לייעוץ, אבחון או טיפול רפואי מקצועי. חפש תמיד הדרכה של איש מקצוע מוסמך בכל שאלה או דאגה שיש לך בנוגע לבריאותך או למצב רפואי ספציפי. התוכן בעמוד זה אינו נועד להחליף ייעוץ אחד על אחד עם רופא רפואי ואינו מבטיח טיפול או התוויה לטיפול. הסתמכות על כל מידע המסופק בדף זה היא על אחריותך בלבד. אנא התייעץ עם ספק שירותי הבריאות שלך לפני קבלת החלטות לגבי בריאותך או אפשרויות הטיפול.

הצטרפו אלינו

וקבלו קופון הנחה של 
10%
לקניה הראשונה!

דילוג לתוכן