חמישה טיפים חיוניים לטיפוח העור לקראת הקיץ – בוודאי הכנסת ללוח הזמנים של הקיץ שלך טיפולים לעור הפנים במטרה לשמור על עור צלול וזוהר. המציאות היא שמזג אוויר חם, לחות וחשיפה נוספת לשמש עלולים לגרום לנקבוביות להיסתם כתוצאה מזיעה. גם כוויות שמש והופעה של כתמים כהים יגיעו אם לא תקפידי שגרת הטיפוח שלך.

שגרת הטיפוח תעבוד עבורך כל השנה, אבל יש כמה שינויים שתצטרכי לבצע כדי למזער את תופעות הלוואי העונתיות שמתלוות לחשיפה מוגברת לשמש בקיץ.

ולמי יש טיפים יעילים יותר לטיפוח העור מאשר לרופאי עור? להלן ההמלצות של שלושה רופאי עור מובילים במטרה להבין מה כדי להכניס לשגרת הטיפוח שלך בקיץ. המשכי לקרוא כדי לגלות כיצד לשמור על העור שלך במיטבו לאורך עונת הקיץ – ומעבר לכך.

טיפים חיוניים לטיפוח העור

1. הגדלי את רמת ה-SPF של המוצרים:

רופאי עור מסכימים כי הגנת UV נכונה היא ללא ספק השלב החשוב ביותר בכל שגרת טיפוח עור כל השנה, אך במיוחד במהלך הקיץ כאשר הימים ארוכים יותר ואתם בהכרח מבלים יותר זמן בשמש.

“יש למרוח מקדם הגנה מדי יום על אזורים חשופים – הכוללים לעתים קרובות את הפנים, הצוואר, החזה, האוזניים והידיים – וחשוב במיוחד למרוח מחדש כל שעתיים, או מוקדם יותר אם שוחים או מזיעים, מכיוון שאנשים מבלים יותר זמן בחוץ בחודשי הקיץ”, אומרת ד”ר מריסה גרשיק, רופאת עור מוסמכת בניו יורק. 

חשוב גם למרוח מספיק קרם הגנה כדי להבטיח שתקבלי הגנה נאותה. “עליכם לעקוב אחר שיטת שתי אצבעות בעת מריחת קרם הגנה על הפנים והצוואר”, אומרת ד”ר קארן לאל, רופאת עור מוסמכת בניו ג’רזי. “מרחי רצועה אחת של קרם הגנה על כל אחת מאצבעותיך והאצבעות האמצעיות, שזו הכמות המתאימה לפנים בכל יום. כשמדובר בגוף, כמות זכוכית שוט מתאימה לאזורים חשופים”.

2. חזקי את השימוש בקרם לחות:

למרות שאת מזיעה יותר בקיץ, העור שלך עדיין צריך לקבל לחות. 

“אני כולי עוסקת בהפחתת שימוש במוצרים עם מרכיבים מתוצרי נפט ועברתי לקרם לחות קל וטבעי”, אומר ד”ר לאל. “קרמי הלחות האלה מעולים בשמירה על לחות מבלי לגרום לך להרגיש שהעור דביק וכבד.” 

3. ודאי שהמוצרים שלך אינם קומדוגניים

נקבוביות סתומות יכולות להוביל להתפרצות בקיץ. דרך קלה למנוע מזיעה ושמן להצטבר בנקבוביות שלך היא להשתמש במוצרי טיפוח ואיפור שאינם קומדוגניים.

“אני ממליץ לחפש מוצרים שאינם קומדוגניים, כלומר מוצרים שאינם גורמים או תורמים להתפרצויות”, אומר ד”ר פאלם. “הימנעי מלחות עמוקה או קרמים שומניים במהלך חודשי הקיץ.”

כדי לעזור לשמור על נקבוביות נקיות, בעלי עור נוטה לאקנה ושמנוני יכולים לשלב מרכיבים כגון חומצה סליצילית, בנזואיל פרוקסיד, גופרית או ניאצינמיד בשגרה שלהם. “כל המרכיבים הללו עוזרים לאקנה והם אנטי דלקתיים”, מסביר ד”ר פאלם. “מומלץ לבדוק עם הרופא שלך אם את בהריון או מניקה, מכיוון שחלקם אינם מתאימים לשימוש.”

4. שטפי את הפנים כראוי

“מכיוון שאת מזיעה יותר במהלך חודשי הקיץ בגלל פעילויות מחוץ לבית או סתם בגלל שאת פעילה יותר, אני ממליץ גם לשטוף את הפנים שלך עד לקו השיער שלך – בדרך כלל מתעלמים מהאזור הזה, מה שעלול לגרום להתפרצויות לאורך קו השיער או הקצוות החיצוניים של הפנים שלך”, אומר ד”ר פאלם. 

זה המקום שבו קרם ניקוי פנים יכול להיכנס לתמונה. 

5. השתמשי ברטינואיד במתינות

אמנם אין מרכיבים שאת צריכה להפסיק להשתמש בהם בקיץ, אבל את עשויה לגלות שאת צריכה להתאים את אופן השימוש בהם. רטינואידים הם מרכיב כזה.

“בדר”כ בתקופת הקיץ אנשים מתחילים להבחין בגירוי רב יותר מהרטינול/רטינואיד שלהם. רטינולים ורטינואידים הופכים אותך לרגישה יותר לשמש”, מסביר ד”ר לאל. “מסיבה זו, אני ממליץ להפחית את תדירות השימוש או להיות אגרסיבי יותר בכל הקשור לשימוש בקרם הגנה.”

השורה התחתונה: תיהנו ממזג האוויר הנפלא שחיכיתם לו כל השנה – זכרי להכניס את חמש טיפים חיוניים לטיפוח העור לשגרת טיפוח העור שלך.


כל המידע הרפואי/שאינו רפואי, לרבות מידע אודות שיטות והמלצות טיפול/מידע תרופתי/גופים מקצועיים/גורמי טיפול, שמופיע באתר, מובא כמידע כללי ואין לראות בו בשום אופן תחליף לייעוץ/טיפול רפואי פרטני על ידי גורם רפואי מוסמך או המלצה על גורם רפואי/גוף רפואי או טיפולי כלשהו, פרטי או מוסדי.

האתר נועד לרכז מידע כללי ואין להסתמך על המידע שבו בנפרד ו/או בניגוד ו/או כתחליף לייעוץ רפואי מותאם. כל מידע שמוצג באתר נאסף ו/או נוצר לפי מיטב ידיעת בעלי האתר ומתוך כוונה להנגישו לציבור המעוניין. על כן, יתכן שהמידע יכיל טעויות ו/או אי-דיוקים ו/או שגיאות. כל העושה שימוש ו/או מסתמך על המידע שבאתר עושה זאת על דעתו ואחריותו בלבד.

התוכן והמידע שמופיעים באתר אינם מהווים מידע רשמי של משרד הבריאות ו/או בתי החולים ו/או קופות החולים בישראל ו/או הגורמים המבטחים, והוא אינו מופעל בחסות מי מהגורמים הללו. בכל מקרה של סתירה בין המידע המופיע באתר לבין מידע שמופיע באתרים ו/או פרסומים רשמיים של מי מהגופים הללו, יש להסתמך על המידע שבאתרי ו/או פרסומי ספקי השירותים הרפואיים.


הצטרפו אלינו

וקבלו קופון הנחה של 
10%
לקניה הראשונה!

דילוג לתוכן